The story of Edam cheese

Edam

kaasbollenkast en logo

Edammer kaasjes

Edammer kaas is wereldberoemd, maar het verhaal achter de kleine ronde kaasjes werd nog nergens verteld.

Daarom bedacht Ric Beretti voor Henri Willig kaasmakers een walk-trough experience, waar audioguides in vele talen vertellen hoe Edam is gegroeid door de kaashandel, hoe boerinnen al in de 14e eeuw 'Cleyne Casekens' maakten en waarom de Edammer bij ons geel is en in het buitenland rood.

Flink engineerde en bouwde de benodigde meubels, opstellingen, vitrines en een heuse selfie-wand uit Edammer kaasjes.

De interactieve installaties werden door ons tot leven gewekt en voorzien van een passende aankleding. Van audioguide triggers en schermbehuizingen tot het koemelkspel, dat toepasselijk in een levensgrote koe is ingebouwd.

Daarnaast leverde en installeerde we de verlichting voor het hele pand.

Guide ID meubel
kaasquiz en selfiewall
koemelkspel en stal
stal en kaasmaak expo
tijdlijn en video wall
quizkazen detail
koemelkspel
sokkel wereldveroveraar

locatie
Edam

jaar
2020

opdrachtgever
Henri Willig

art direction
Ric Berretty Experience Concepts

interieurontwerp
Louise V

media
MCW/creative agency en Frequin

fotografie
Nico Oussoren